top of page
  • Writer's pictureFar From Home

Zapraszamy za kulisy Forever Skies





Mateusz Majda i Tomek Borowiecki, w obszernym wywiadzie dla portalu 80LV, opowiedzieli o tajnikach warsztatowych swojej pracy nad Forever Skies.

Mateusz jest szefem artystycznym, związanym z Far From Home od półtora roku, zaś Tomek, odpowiadający za efekty specjalne, pracuje w studiu od samego początku. Obaj są członkami silnego zespołu twórców, którzy kształtują to jak wygląda i zachowuje się świat gry. W rozmowie z Arti Burtonem z 80LV zdradzili, z jakimi wyzwaniami mierzyli się już od pierwszych chwil projektowania Forever Skies.

Chcieliśmy w klarowny sposób przedstawić odmieniony świat, który byłby nie tylko miejscem interakcji dla gracza tu i teraz, ale stopniowo opowiadałby, co wydarzyło się w przeszłości. Dlatego świat Forever Skies przede wszystkim zmienia się wraz z postępami gracza, czasami pomagając, innym razem przeszkadzając. Ale dopiero ustrukturyzowanie rozgrywki w trzy kluczowe strefy: latającą bazę, opuszczony postapokaliptyczny świat w chmurach, oraz wrogie i toksyczne rejony przy powierzchni dawnej Ziemi, dało nam możliwość kontrolowania tempa przekazywania i przyswajania informacji. - tłumaczy Mateusz Majda.

Wybór tematyki i świata gry nie jest przypadkowy. Far From Home chce, oprócz dostarczania pasjonującej rozrywki, prowokować dyskusję na tematy ważne dla wszystkich. Twórcy starają się jak najlepiej oddać wizję Ziemi przyszłości, zniszczonej katastrofą ekologiczną, w której nie ma już miejsca dla człowieka. Jednak zamiast haseł czy postulatów, posługują się swoim warsztatem aby zabrać gracza daleko w przyszłość i pokazać, dokąd zmierzamy jako ludzkość. Autorzy bardzo szczegółowo zdradzają w wywiadzie nie tylko ogólną wizję oraz proces tworzenia świata, ale także rozterki i rozwiązania dotyczące doboru mechanik i narzędzi w Forever Skies.

Nasz bohater jest naukowcem, toteż każdą dyskusją projektową zaczynamy od pytania: jak do danego problemu podszedłby naukowiec i jakich narzędzi by potrzebował? - wyjaśnia w wywiadzie Tomek Borowiecki. - Przykładem takiego podejścia jest zastosowanie wirusów, które badamy w trakcie rozgrywki. Można je testować także na sobie, co wiąże się z ryzykiem, ale czasem pozwala osiągnąć określone efekty np. zwiekszoną wydolność, które mogą być kluczowe w radzeniu sobie z wyzwaniami w świecie gry. - dodaje Tomek.


Forever Skies to gra na komputery PC i konsole nowej generacji, ogłoszona w styczniu 2022 roku. Jeszcze w tym roku gra ukaże się w formule Early Access. Studio cały czas szuka utalentowanych twórców, chcący dołączyć do zespołu. Po więcej szczegółów zapraszamy do działu ofert pracy.

Far From Home pomaga i wspiera pomagających uchodźcom z Ukrainy. Utrzymujemy kontakt z wieloma rodzinami, które uciekły przed wojną do Wrocławia. Wraz z przyjaciółmi, studio zaangażowało się w akcję “Ukraina - Wrocław GameDev & Friends”, która pomaga najbardziej potrzebującym. Więcej informacji znajduje się pod tym linkiem oraz w naszym mediach społecznościowych. Serdecznie zachęcamy do wsparcia akcji.

bottom of page